Przewozy Regionalne rozpisały przetarg na remont nawierzchnii kolejowej w stacjach Kraków Płaszów, Oświęcim, Zakopane Spyrkówka, oraz Sucha Beskidzka. Część torów jest własnością PR, a pozostałe są dzierżawione od PKP SA.
- W Suchej Beskidzkiej tory są własnością Przewozów Regionalnych i jako właściciel mamy obowiązek dbać o ich stan. Natomiast w pozostałych lokalizacjach infrastrukturę torową dzierżawimy od PKP SA i zgodnie z zawartą umową mamy obowiązek utrzymywać ją we właściwym stanie - tłumaczy Barbara Węgrzynek, rzeczniczka małopolskiego zakładu Przewozów Regionalnych.
Na stacji Kraków Płaszów wymieniona zostanie m.in. część podkładów i śrub. Wykonawca ma wymienić i uzupełnić w sumie 50 ton tłucznia. W Oświęcimiu zregenerowana zostanie jedna krzyżownica i jedna iglica. W Zakopanem Spyrkówce wymienione zostaną szyny i podrozjezdnice, a także część podkładów. Największe prace odbędą się w Suchej Beskidzkiej, gdzie tor nr 109 zostanie dostosowany do kryteriów toru wypoziomowanego, a oprócz tego wymienione zostaną niektóre podkłady i podrozjezdnice. Wykonawca będzie miał na wykonanie prac 90 dni.